Storczyki piekne kwiaty Phalaenopsis


  
Jeden z moich storczyków kolor piekny powiedziałabym , ze amarat .
Co do tych kwiatów doniczkowych dla mnie mogłyby istniec tylko one ich kwiaty sa róznych kolorków odmian jest wiele mnie najbardziej interesuje odmiana Phalaenopsis (Falenopsis)
Ich odmiany równiez miniaturkowe równiez sa piekne :)







Moje uwaga rosna od wschodu i zawsze , ale to zawsze maja pełno pąków o dziwo dosc sporo swiatła ich nie zraza . Czasem przysłaniam je lekko roletą,moje podlewanie to bezposrednio do doniczki bez żadnego namaczania rosną jak oszalałe . Mają pełną swawole :)




Falenopsis to zazwyczaj kolory fioletowebiałe, kremowe, żółte, różowe, dwukolorowe nakrapiane, i równiez prążkowane 
Mówi się , ze mowienie do kwiatów pomaga w ich rozwoju tego nie potwierdze , ale napewno u mnie nasłuchuja nie daleko TV wiec moze i jest to prawda :)




jezeli chcemy sobie przesadzic storczyka do innej doniczki ciut wiekszej  bedzie nam potrzebne odpowiednie podloze które mozemy zakupic w sklepie ogrodniczym  . W skład odpowiedniego podłoza wchodzi torf kora jodły lub sekwoi wegiel drzewny korzonki długosza krolewskiego
Przesadzanie naszych storczyków to dosc delikatna sprawa , ale napewno przenoszac do innej doniczki nie podlewamy przez nablizsze dni jednak uwielbiaja spryskiwanie wodą destylowana :)
Gdy storczyk kwitnie na rózne strony warto zadbac o niego pomagajac mu sie ukształtowac ja wlasciwie bede sie za to zabierac bo bardzo mi sie rozrosly,do storczykow sa dekoracyjne podpórki roznego rodzaju , ale oczywiście takie które nie zniszczą pędów.


Sposób ktory robie dla storczyków dla wzmoc
nienia pewnie znany raz w miesiacu podlewam je jasnym piwem rozcienczonym z woda wiadomo bez przesady ilosciowej .

Czego nie robie : Nie wyrzucam storczyków gdy przekwitną choć moje wydaje mi sie ze cały czas maja kwiaty i pąki , wiadomo ich czas kiedys sie musi skonczyc , ale zawsze daje im czas na oddech :) Przycinam łodyżki które juz schna daje odzywke i bardzo ladni mi sie odwdzieczaja :) 
Czasem nie majac zbyt duzo czasu po prostu o nich zapominam a one pieknie kwitna caly czas sobie je chwale :) 

Gdy mąz chce kupic mi kwiatuszka to wie , ze storczyk zawsze na 1 miejscu :)


Pozwoliłam sobie umieścic pare pomysłów w jakich storczyki wygladaja obłednie :)

   
                                                                 






Moze teraz wy pochwalicie sie swoimi dorodnymi storczykami Chętnie je zobacze buziaki :)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Pomysł na kaktusy w kuli Kwiaty w kuli szklana kula

Alga Glony do zycia witaminy skarbnica zdrowia

Pomysł pomysły na meble z palet Czyli jak to wykonaliśmy sami